Leuke activiteiten en uitstapjes voor het gezin en de mooiste vakantiebestemmingen

Op deze pagina geef ik je inspiratie voor leuke activiteiten en uitstapjes voor het gezin, of je nu op zoek bent naar een dagje uit of een weekendje weg. Van outdoor activiteiten tot culturele bezienswaardigheden, van eet- en drinkgelegenheden tot winkelen, er is voor elk wat wils. Ik geef je ook tips voor de beste vakantiebestemmingen, zodat je het perfecte uitje kunt plannen. Of je nu een citytrip, een strandvakantie of een avontuur in de natuur zoekt.

Weekendtrip Parijs

Man man wat gaat zo’n weekend Parijs altijd snel voorbij. En 3 dagen is veel te kort, maar we gaan wel maximaal! Ook dit jaar hadden we minimaal…

Treinen naar Groningen

Afgelopen week deed ik iets wat ik al heel lang niet meer had gedaan. Het deed me denken aan mijn tijd dat ik in Leeuwarden op school zat….

Farsk in Britswert

FARSK in Britswert

Oké, ik ben dus heel enthousiast over deze nieuwe plek in Fryslân; Farsk in Britswert, op nog geen 20 minuten van ons huis. Farsk (‘vers’ en ‘vernieuwend’ in…

Møns Klint en Kopenhagen

Deze hadden jullie nog van mij tegoed, een verslag van onze vakantie naar Møns Klint en Kopenhagen. Ik krijg hierover nog best veel vragen, tijd om jullie meer…

Texel minibreak

Is het al bijna kerst? Dit jaar kijk ik er nog meer naar uit dan andere jaren. Ik heb zin om het hele huis (inclusief tuin) maximaal onder…

Citytrip Barcelona

Ik moest even 500 foto’s doorploegen om een selectie te kunnen maken over onze weekendtrip naar Barcelona. En nu ik aan het weekend terug denk ben ik er…

Atelier Swoop | Harlingen

Ik kan weer een nieuwe favoriet aan mijn hotspotlijstje in Friesland toevoegen. Atelier Swoop in Harlingen. Harlingen is één van mijn lievelingsplekken in Friesland om naartoe te gaan….

Aanschuiflunch op zondag

Wat was het afgelopen weekend genieten! Je kon het bijna een mini-vakantie noemen. We hebben het maximale eruit gehaald! Bente kwam woensdag terug van haar groep 8 schoolkamp….

Vakantiedagboek Noord Jutland

In de meivakantie mochten we weer een week naar Denemarken. Dit keer naar het noordelijkste puntje, Noord Jutland, waar de mooiste stranden zijn, zeeën bij elkaar komen en…

Hygge op Funen / Denemarken

Ik ga jullie in deze blog overladen met foto’s van onze vakantie naar Funen / Denemarken. We gingen op zoek naar het Hygge-gevoel en dat is gelukt! Meteen…

Vakantie vieren in Luxemburg

Luxemburg is niet het land waar ik meteen aan denk voor een heerlijke zonovergoten zomervakantie. Eigenlijk wist ik maar weinig over dit land. Drinken ze bier of wijn,…

Madee op zeilkamp

Precies een week geleden haalden we Madee op uit Terherne. Ze was op zeilkamp bij Zeilschool ‘t Garijp. Nog nooit eerder was Madee vier dagen en drie nachten…

Vakantievoorpret

Vakantievoorpret, het is bijna nog leuker dan de vakantie zelf. Als eerst de zoektocht naar de perfecte vakantiebestemming. Vorig jaar was ik zo blij verrast door Oostenrijk, de…

Norcenni People

Norcenni people, dat waren we de laatste week van augustus. Met een blauw elite club bandje om onze pols verbleven we op camping Norcenni Girasole Club midden in…

Natuurschoon in Oostenrijk

Soms kom je op plekken die je in één keer betoveren. Dat had ik met Fernsteinsee in Oostenrijk. Een doorreis hotel aan de Fernpass welke we voor twee…

Kamperen in Friesland

Zo dichtbij huis zijn we nog nooit op vakantie geweest. Op een kwartier rijden, in Sint Nicolaasga, is camping Blaauw. We zetten hier de caravan van de ouders…

Citytrip Parijs

Wanneer je indruk wilt maken op je kinderen, verras je ze met een citytrip Parijs. Eigenlijk bedoel ik, verras ze met Disneyland® Paris.  Eind van dit jaar had ik…

Drenthe

Zes jaar lang brachten wij vroeger de zomers door in Rolde, op camping Nooitgedacht. Een uur rijden vanaf ons dorp, maar we maakten er een wereldreis van. Mijn…

Tulpenvelden

We zijn er al zo vaak langsgereden, de kleurrijke velden met tulpen. Je ziet ze veel in Noord-Holland en de polder. Maar hoe kom je daar? Vaak wilden…

Creative Life

Dat was hem dan, de eerste editie van Creative Life. Als je niet bent geweest, dan heb je misschien wel iets heel erg gaafs gemist. En als je…

Piet Hein Eek lunch

Het fijne van bloggerslunches is dat je op de mooiste plekken afspreekt. Zoals gisteren bij Piet Hein Eek in Eindhoven. Deze locatie stond torenhoog op mijn te bezoekenlijst, maar op…

Schoorl

‘Niemand is een binnenmens’, ik vind dat zo’n goede slogan van Bever. Elke keer als je even buiten bent voel je je een beetje beter. En dat is…

Snorfestival 2016

Dit weekend tankte ik de MINI vol en reed samen met Elske naar Utrecht voor het Snorfestival. Het Snorfestival werd deze keer gehouden in de nieuwe locatie: De…

Appelscha

Meteen nadat we uit Frankrijk kwamen, vertrokken we de maandag erop met de caravan van Wopke zijn ouders naar Appelscha. Een midweek in de bossen. Bij onze kampeerplek…

Vive la Jura

Zon, dat is waar we op hoopten. We boekten onze vakantie dit jaar twee weken voor vertrek. Want stel dat er een hittegolf in Nederland zou komen, dan…

Privéstrand

Het deed me denken aan vroeger. Mijn vader sjouwde de koelbox en de strandstoelen, mijn moeder de tas met broodjes en mijn zussen en ik het windscherm, speelgoed…

Boshuis Nij Hildenberg

Meer heb je niet nodig om tot rust te komen: een fijn huisje midden in het bos en een paar zonnige dagen. Vrijdag eind van de middag kwamen…

Lees meer…

Smûk: het boek dat je inspireert om creatief te zijn

Wil jij leren hoe je knutselt, bakt en handwerkt? Met eenvoudige instructies en spullen die je vaak al in huis hebt, maak je indrukwekkende dingen. En zo creëer je je eigen geluk. Want Smûk, dat is het mooie zien in de kleine dingen.

In dit boek laat ik je zien hoe je zelf buitenkaarsen kunt maken van oude augurkenpotten, limonade kunt maken van zelfgeplukte vlierbloesem en gekookte eieren een afdruk kunt geven van de eerste madeliefjes. In de winter maak ik zelf de mooiste kransen en zoek ik in de herfst naar tamme kastanjes. Gepoft in eigen oven zijn ze het allerlekkerst!

Smûk is verdeeld in de vier seizoenen, zodat je altijd iets kunt vinden dat bij het seizoen past. Of je nu wilt ontspannen met een creatief project, je huis wilt versieren of een cadeautje wilt maken voor een vriend of familielid, in Smûk vind je inspiratie voor iedereen.

Bestel nu Smûk en ontdek hoe leuk en ontspannend knutselen, bakken en handwerken kan zijn!

ps. Bestel je mijn boek liever via Bol.com? gebruik dan deze link